flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СУДУ В ПЕРІОД ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ

20 травня 2014, 13:37

 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СУДУ В ПЕРІОД ВИБОРЧОГО ПРОЦЕСУ

Під час виборчого процесу необхідно звернути особливу увагу:
1. Підставою для прийняття певних організаційних заходів під час проведення позачергових виборів Президента України є ч. 9 ст. 11 Закону України «Про вибори президента України»: Органи виконавчої влади, у тому числі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також суди, виборчі комісії, органи ведення Державного реєстру виборців, правоохоронні органи (прокуратура, міліція) організовують свою роботу під час виборчого процесу, в тому числі у вихідні дні та в день голосування, таким чином, щоб забезпечити прийом і розгляд документів щодо підготовки та проведення виборів Президента України, позовних заяв, скарг та звернень виборчих комісій у строки та спосіб, установлені цим Законом.
1. За загальним правилом яке діє у часі до дня голосування згідно ч.5 ст. 179 КАСУ Днем подання заяви, позову, апеляції є день її надходження до відповідного суду до 24 год. 00 хв. ( передбачено ч.6-7 ст.172 КАСУ) А напередодні дня голосування відповідно до ч.5 ст.177 КАС Апеляція подається до суду першої інстанції за 4 години. Саме ці строки і визначають графік роботи суду.

Суд вирішує справи у строк встановлений ч.П ст.172 КАСУ - у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Саме для дотримання строків звернення учасників виборчого процесу з позовами до суду та своєчасного їх розгляду судам першої інстанції необхідно:

1. Розробити та затвердити графік чергування на весь період виборчого процесу з 17 березня 2014 року по дату офіційного оприлюднення результатів голосування ;

2. При складанні необхідно визначити відповідальних осіб - працівника апарату та суддю, яка не просто формально значиться, а доповідає про надходження справи, її розподіл, передачу судді, організовує виклик судді до установи суду (якщо це після 17 год.), виклик помічників, секретарів (якщо строк розгляду заяви негайний), доповідає голові про прийняті дії;

3. Як свідчить надходження виборчих справ у попередні періоди в місцевих судах напруженими днями є четверг - 22 травня, бо це останній день розгляду справ щодо уточнення сприсків, а також субота - оскільки необхідно завершити розгляд поданих раніше справ до початку виборів. Тому ми пропонуємо цим судам самостійно визначитися з необхідною кількістю суддів для забезпечення своєчасного розгляду. Тобто можливо встановити чергування цілодобово.

4. Також ці особи контролюють негайне направлення судом першої інстанції копії позову до апеляційного адміністративного суду, ЦВК та відповідної виборчої комісіії;
Це передбачено ч.2 ст. 93 ЗУ Про вибори Президента України: «суд, до якого подано адміністративний позов * щодо підготовки і проведення виборів Президента України, невідкладно повідомляє Центральну виборчу комісію, відповідну окружну та (чи) дільничну виборчу комісію про його надходження та про ухвалене судом рішення.

4. Для цього необхідно у кожному суді мати телефони, факси і адреси окружних та дільничих комісій; відповідних місцевих органів ведення Державного реєстру

 


5. Після розгляду справи, направлення копії до апеляційного адміністративного суду, (до ЦВК, виборчої комісії, до реєстру, видати копії сторонам;

6. Здійснювати розподіл справ без будь-якого втручання в систему документообігу. Дані відділу кадрів кожного ранку про кількість суддів, які на цей день працюють. Виключати лише тих, хто за об’єктивних причин відсутній (хвороба або відрядження), відпустки на цей період вже скасовані і перенесені на інший період;

7. своєчасна передача справ до судді - негайно, із зазначенням часу отримання позову та апеляційної скарги;

8. Оскільки на цей період графік роботи суду щодо прийому заяв встановлено до 24 год. 00 хв. вважаємо за необхідне мати відповідне оголошення на будівлі суду перед входом;

9. Оскільки при здійснені судочинства у нас вільний доступ громадян до приміщення суду, вважаємо за доцільне проведення інструктажу з охороною (якщо є грифон) про його дії у цей період, мову спілкування з громадянами, роз’яснення сторонам куди і до кого можна звернутися для подання заяви;

10. Доречним буде зазначити і про необхідність у цей період знаходження керівництва суду в робочий час на місцях - голови суду, заступників голови суду, керівника апарату та заступника керівника апарату, начальників та заступників начальників відділів. В більшій мірі це стосується судів з невеликою кількістю працівників та суддів, щоб можливо було оперативно реагувати на події та організацію роботи суду.

11. Для забезпечення роботи суду в цей період необхідно провести загальні збори суду де на яких обговорити питання організаційного забезпечення роботи суду у виборчий період та затвердити відповідні заходи і графік чергування.

12. Необхідно також звернути увагу суддів у виборчий період на якість підготовки справ до судового розгляду, зовнішній вигляд, наявність мантії, облаштування залу судового засідання державною символікою, суворе дотримання часу призначення справи до розгляду, обов’язковість повідомлення сторін, робота судових розпорядників, секретарів судових засідань, звукозаписувального обладнання, чистоту приміщень, поважне ставлення до сторін, інформування їх щодо часу та місця розгляду судової справи.

13. Відповідно до ст..38 виклики та повідомлення сторін здійснювати будь-яким доступним методом (вручення повістки через позивачів та \їх представників, телефонограми, факси, мобільні телефони, СМС - із зазначенням у справі способу повідомлення відповідача) із зазначенням часу;

14. Необхідно звернути увагу на суворе дотримання строку розгляду справи і передачі її до апеляції негайно (авто, кур’єрська пошта, працівник суду через автобуси, маршрутні таксі, особистий чи службовий транспорт). При цьому враховувати, який із способів доставки буде найбільш ефективним (можливо авто позивача, але обов’язково, щоб там був присутній працівник суду);

15. Також необхідно звернути увагу заборону наявністі агітаційних матеріалів в кабінетах, приміщенні суду, на будівлі суду (якщо суд має відокремлену споруду), також забороняється використання ^приміщень (залів) для агітації, зустрічей з виборцями або колективом суду.

15. Крім того, Ст.. 64 ЗУ також забороняється участь суддів та працівників суду в передвиборчій агітації.