flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Порядок проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців

Затверджено
Наказом керівника апарату
Добровеличківського районного суду
Кіровоградської області
від 18.03.2013 року № 5-О
 
 
ПОРЯДОК
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців
1. Загальні положення
Іспит проводиться конкурсною комісією Добровеличківського районного суду Кіровоградської області, до складу якої входять працівники апарату суду, яка затверджується наказом керівника апарату.
Іспит проводиться з метою об'єктивної оцінки знань і здібностей кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців.
Керівник апарату суду за погодженням з головою конкурсної комісії визначає дату проведення іспиту та повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
Іспит проходять кандидати, документи яких відповідають установленим вимогам щодо прийняття на державну службу.
Кандидати, які подали недостовірні відомості, до участі в конкурсі не допускаються.
Проведення іспиту передбачає перевірку та оцінку знань Конституції України, Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання і протидії корупції». «Про судоустрій і статус суддів».
Перелік питань, затверджений керівником апарату суду, обов’язково надається для ознайомлення всім учасникам конкурсу при поданні документів для участі в конкурсі.
Екзаменаційні білети формуються і затверджуються головою конкурсної комісії. До кожного білета включається по одному питанню на перевірку вище зазначених нормативно-правових актів - всього 5 питань. Питання 1-3 в екзаменаційних білетах містять питання на перевірку знань Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції», 4-5 питання - для перевірки знань законодавства з урахуванням специфіки функціональних обов’язків.
Кількість білетів 15.
Процедура іспиту складається з трьох етапів:
1. організаційна підготовка до іспиту;
2. складання іспиту;
3. оцінювання та підбиття підсумків іспиту.
2. Організаційна підготовка до іспиту
Організаційна підготовка до іспиту проводиться в день проведення іспиту з усіма кандидатами на заміщення вакантних посад.
Секретар конкурсної комісії інформує про тривалість та процедуру складання іспиту.
До початку іспиту секретар конкурсної комісії відповідає на запитання кандидатів щодо процедури іспиту. Інформація секретаря про умови складання іспиту має бути повною та достатньою для кандидатів. Секретар повинен упевнитися, що всі кандидати зрозуміли умови іспиту, в іншому випадку надати додаткові пояснення. У разі виникнення спірних питань вони мають бути розв’язані головою конкурсної комісії.
3.Складання іспиту
Під час підготовки відповідей на запитання екзаменаційного білета мають бути присутніми не менше трьох членів конкурсної комісії.
Іспит складається одночасно для кандидатів на заміщення однієї вакантної посади. У разі невеликої кількості кандидатів іспит може проводитися одночасно на заміщення декількох вакантних посад.
Приміщення для складання іспиту має відповідати умовам зручного розміщення, що унеможливлює спілкування кандидатів та забезпечує індивідуальну підготовку відповідей на питання білета. Кандидати не можуть самостійно залишати приміщення, в якому складається іспит, до його закінчення.
Іспит складається письмово за екзаменаційними білетами, які пропонуються кандидату за його вибором і відкриваються у присутності кандидатів на заміщення вакантних посад під час складання іспиту.
Іспит складається державною мовою.
При підготовці відповідей на питання білета кандидат здійснює записи на аркуші із штампом Добровеличківського районного суду Київської області, в якому проводиться конкурс. Перед відповіддю обов’язково вказуються прізвище, ім’я та по батькові кандидата, номер білета та питання, зазначені в білеті.
Після підготовки відповідей на аркуші проставляються підпис кандидата та дата складання іспиту.
Загальний час для підготовки відповіді на екзаменаційний білет становить 60 хвилин.
4. Оцінювання та підбиття підсумків іспиту
Для оцінки знань кандидатів використовується п’ятибальна система.
П' ять балів виставляються кандидатам, які виявили глибокі знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції» та успішно справились із запитаннями на перевірку знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Добровеличківського районного суду Кіровоградської області.
Чотири бали виставляються кандидатам, які виявили повні знання Конституції України, Законів України «Про державну службу» та «Про засади запобігання і протидії корупції» і достатньо володіють знаннями законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Добровеличківського районного суду Кіровоградської області.
Три бали виставляються кандидатам, які виявили розуміння поставлених питань в обсязі, достатньому для подальшої роботи.
Два бали виставляються кандидатам, які розуміють основні поняття нормативно-правових актів, але в процесі відповіді допустили значну кількість помилок.
Один бал виставляється кандидатам, які не відповіли на питання у встановлений строк.
Після закінчення часу, відведеного на складання іспиту, проводиться перевірка відповідей та їх оцінювання всіма членами конкурсної комісії. Члени конкурсної комісії приймають спільне рішення щодо оцінки відповіді на кожне питання екзаменаційного білета. Такі оцінки виставляються на аркуші з відповідями кандидата.
Підбиття підсумку здійснюється шляхом додавання балів за кожне питання і занесення загальної суми балів в екзаменаційну відомість. З результатами іспиту кандидат ознайомлюється під підпис в екзаменаційному білеті.
Аркуші з відповідями кандидатів зберігаються разом з іншими матеріалами та документами конкурсної комісії у керівника апарату суду.
Кандидати, які набрали загальну суму балів, що не є нижчою 50 відсотків від максимальної суми балів, яка може бути виставлена при наданні відповідей, вважаються такими, що успішно склали іспит. Кандидати, які набрали менше 50 відсотків від максимальної суми балів, вважаються такими, що не склали іспит. Кандидати, які не склали іспит, не можуть бути рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.
Результати іспиту можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому для оскарження рішень конкурсної комісії.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ
на перевірку знання Конституції України, Законів України «Про державну службу», «Про засади запобігання та протидії корупції», «Про судоустрій і статус суддів»
1. Форма правління в Україні.
2. Конституційний статус державної мови та мов національних меншин України.
3. Об'єкти права власності Українського народу.
4. Найважливіші функції держави.
5. Державні символи України.
6. Конституційне право на працю.
7. Конституційне право на освіту.
8. Конституційне право на соціальний захист.
9. Обов’язки громадянина України.
10. Право громадянина України на вибори.
11. Повноваження Верховної Ради України.
12. Питання, правове регулювання яких визначається та встановлюється виключно законами України.
13. Повноваження Президента України.
14. Повноваження Кабінету Міністрів України.
15. Система судів в Україні.
16. Основні засади судочинства в України.
17. Система адміністративно-територіального устрою України.
18. Статус та повноваження Конституційного суду України.
19. Поняття державної служби, державного службовця і посади відповідно до Закону України «Про державну службу».
20. Право на державну службу.
21. Основні принципи державної служби.
22. Основні обов’язки державних службовців.
23. Основні права державних службовців.
24. Обмеження, пов’язані з прийняттям на державну службу та її проходженням.
25. Особливості дисциплінарної відповідальності державних службовців.
26. Присяга державних службовців.
27. Відсторонення державного службовця від виконання повноважень за посадою.
28. Класифікація посад та ранги державних службовців.
29. Прийняття на посаду державного службовця; випробування при прийнятті на державну службу; стажування державних службовців.
30. Просування по службі державного службовця.
31. Підстави припинення державної служби.
32. Оплата праці державного службовця.
33. Щорічні та додаткові відпустки державних службовців; соціально-побутове забезпечення державних службовців.
34. Визначення термінів: корупція, близькі особи, конфлікт інтересів, корупційне правопорушення, неправомірна вигода.
35. Суб'єкти відповідальності за корупційні правопорушення.
36. Суб'єкти, які здійснюють заходи щодо запобігання і протидії корупції.
37. Обмеження щодо використання службового становища, сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
38. Обмеження щодо одержання дарунків (пожертв) та роботи близьких осіб.
39. Обмеження щодо осіб, які звільнилися з посад або припинили діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування.
40. Спеціальна перевірка щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування.
41. Фінансовий контроль.
42. Кодекси поведінки та врегулювання конфлікту інтересів.
43. Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів.
44. Участь громадськості в заходах щодо запобігання і протидії корупції.
45. Державний захист осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції.
46. Види відповідальності за корупційні правопорушення.
47. Особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
48. Відновлення прав і законних інтересів та відшкодування збитків, шкоди, завданих фізичним та юридичним особам внаслідок вчинення корупційного правопорушення.
49. Завдання суду.
50. Судова система України
51. Гласність і відкритість судового процесу.
52. Система судів загальної юрисдикції.
53. Види і склад місцевих судів.
54. Повноваження місцевого суду.
55. Повноваження апеляційних судів.
56. Повноваження вищого спеціалізованого суду.
57. Незалежність судді.
58. Статус судді.
59. Вимоги до кандидатів на посаду судді.
60. Статус Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
61. Право на судовий захист.
62. Статус Державної судової адміністрації України.
63. Апарат суду.
64. Помічники суддів судів загальної юрисдикції.
65. Служба судових розпорядників.
66. Верховний суд України.
67. Конституційний суд України.
68. Обовязковість судових рішень.
69. Спеціалізація судів загальної юрисдикції.
70. Права та обов'язки судді.
71. Статус народного засідателя.
72. Переведення судді, обраного безстроково, до іншого суду.
73. Припинення повноважень судді.
74. Припинення відставки судді.
75. Вищі органи суддівського самоврядування та їхні повноваження.