flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Рекомендації та основні принципи етикету в спілкуванні з мало мобільними групами населення у суді

Рекомендації та основні принципи етикету в спілкуванні з мало мобільними групами населення у суді

12 квітня 2016 року

             Люди з інвалідністю є споживачами таких самих послуг, як і люди без інвалідності. Розуміння того, чого саме хоче споживач, вимагає зосередження уваги на людині, а не на її інвалідності. Перше й найголовніше необхідно побачити людину. Потреби людини можуть бути різними, Ваш підхід до задоволення потреб повинен залишатися однаковим для всіх.

Толерантність – це повага права іншого бути таким, як він є.

Для дотримання етики спілкування з людьми з інвалідністю необхідно:

а) дотримуватись таких правил поведінки з людиною у візку:

-      не можна самовільно без дозволу котити візок;

-      при спілкуванні обличчя співрозмовників мають бути на одному рівні (треба присісти або сісти поруч на стільці);

-      при спілкуванні з людиною в кріслі-візку, яка є разом із супроводжуючою її особою, потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою;

-      часто люди у візку бояться звертатися про допомогу. Треба зробити крок назустріч і спитатися - чим можна допомогти. Допомога має бути ненав'язливою і не надмірною;

 

б) дотримуватись таких  правил поведінки з людиною з вадами слуху і мови:

-      при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку ваше обличчя буде затінене;

-      необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;

-      не затемнювати обличчя, особливо уста, і не закривати його руками, волоссям тощо;

-      щоб привернути увагу людини, яка не чує, необхідно торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Починати розмову після того, коли вас помітили. Кричати не варто;

-      якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;

 

в) дотримуватись таких правил поведінки з людиною з вадами зору:

-      спілкуючись із незрячою людиною, необхідно представитися хто ви, які маєте повноваження, після чого запитати - чим допомогти;

-      при супроводі у приміщенні необхідно попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення;

-      якщо незрячу людину привели до кабінету службової особи, необхідно інформувати, куди її привели, назвати цю людину і інших присутніх;

-      якщо збираєтеся читати, попередьте про це;

-      не можна замінювати читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;

-      не можна тягнути незрячу людину за собою. Треба попередити про необхідність руху та чітко пояснити - куди потрібно прямувати.

 

 Особи з затримкою розумового розвитку

Люди з гіперкінезами (спастикою)

 Гіперкінези – безконтрольні рухи тіла та кінцівок, які притаманні зазвичай людям, що мають ДЦП. Вони також можуть виникати в людей з пошкодженням спинного мозку.